четвртак, 18. септембар 2008.

Erazmus Mundus dobitak


I mislio sam da u ovom postu napišem nešto više o tome šta se događalo kada mi je stigao mejl da sam odabran za stipendiju, ali sam odlučio da se ipak ovom prilikom fokusiram na bitnije stvari, a da pričice i anegdote ostavim za neki drugi put. Samo ću ubaciti neke sličice dokumenata, eto... ko je zainteresovan da se prijavljuje, neka na ovaj post obrati posebnu pažnju!

Moj novi broj indeksa - 17018117 :)

Elem, u drugoj polovini februara, ako se dobro sećam, stiže meni mejl da sam primljen. Posle nekog vremena je počela da mi stiže i različita dokumentacija, kao na primer brošura za smeštaj, gde su prezentovane sve zgrade gde se može odsesti. Ipak, do početka juna nisam načisto znao da li idem, jer se čekala odluka Evropske Komisije, koja je doduše bila rutinska. Kao što sam već rekao u nekom od prethdonih postova, EK proverava da li je neko od nas bio duže od godinu dana u Evropskoj Uniji, u poslednjih 5 godina. Ako nije, može na studije!

Ovako izgleda ceo Reding kampus

Kada sam konačno i tu proveru prošao, dobio sam pismo poštom u kome je bilo pozivno pismo od Univerziteta Reding (što je bitno za dobijanje vize), kao i spisak ljudi koji su se prijavili za kurs i broj njihovih poena. Znači, lagano su nam poslali tabelu sa bodovima, tako da je svako od nas mogao da vidi koliko je poena na čemu dobio (mislim na celu prijavu - posebno su ocenjivana pisma preporuke, motivacija, itd). U ovom postu ću malo analizirati tabelu, da bi ljudi koji su zainteresovani za prijavljivanje videli šta je bitno, a šta ne.

Ubacio sam u ovaj post i skeniranu prvu stranu tabele sa dobitnicima. Lične podatke (sem zemlje porekla) sam obrisao. Napraviću pregled i kratku analizu svih kolona, odnosno kriterijuma po kojima je ocenjivana prijava:

Bitno - gledaj ovamo!

1. Submitted on deadline - ovde se ne daju poeni, samo da/ne, znači ne utiče na konačan broj bodova, ali možda ako ste izjednačeni sa nekim, može imati uticaj
2. NARIC recognized institution - nemam pojma šta je NARIC, možda ima na Vikipediji (mrzi me da gledam :) ), ali suština je u tome da što veću titulu imate, više poena dobijate. Ko ima master pre ovih studija, dobija tri boda, bachelor 2, itd. Znači, više šansi imate ako se prijavite nakon što diplomirate ovde, što sa mnom na primer nije slučaj. Ja sam ovde dobio 2 boda.
3. Min IELTS 6.5 or equivalent - potvrda o poznavanju engleskog. Interesantno, ali engleski ne vuče nikakve bodove takođe - bitno im je samo da vide da imate neku diplomu, odnosno dokaz o znanju.
4. Degree level - ovo mi baš nije jasno, jer je na istom principu kao i stavka pod 2.
5. Transcript - ovo mu valjda dođe spisak ocena, odnosno položenih ispita. Minimalni broj poena je 5, a maksimalni 10. Ja sam sa prosekom otprilike 8.7 - 8.8 dobio maksimalan broj poena - 10. Eto, vidite da i ljudi sa manjim prosekom odlično mogu da prođu!
6. Subject area - ovde se ocenjuje relevantnost prethodnih studija za ove studije. Kao što vidite Computer Science najviše dobija bodova, a ekonomija na primer 6, što znači da i ekonomisti mogu da se prijave. Inače, imamo nekoliko takvih ljudi na kursu, i ja nemam pojma kako će oni da nauče da programiraju! Mislim, nije baš tako jednostavno - sedneš za jedno veče i naučiš da kuckaš u C-u... a mislim da ćemo od početka da kodiramo... ja ovde dobio 8 bodova, izgleda da mi računali kombinaciju CS i EE, što nosi 8 bodova...
7. Professional experience/certification - ovo verovatno znači radno iskustvo, a certification ne znam na šta se odnosi... ovde su me nagradili sa 7 bodova.
8. References - preporuke, dobio sam 9 poena.
9. Motivation/ study focus - valjda sam naziv kaže... ovde su svi dobili 5 bodova, sem jednog koji je dobio nulu, i mene koji sam dobio 3 :D što je izgleda posledica motivacionih pisama u kome je pisalo da "često odlutam na predavanjima, i ne pratim dovoljno nastavu" :)
10. Final selection result - logično, suma svih bodova. Ja sam imao 47 poena, i još sedmoro je imalo isto toliko. Takođe, informacija za sve koji misle da su prestari za ovaj kurs - lik koji je prvi na rang listi sa 54 bodova, ima 31 godinu! :D Znači, godine nisu problem, ali stvarno - EU forsira i zalaže se za doživotnu edukaciju, tako da im godine nisu bitne.

I eto, mislim da ovim postom mogu da zaokružim priču o prijavljivanju za kurs. Naravno, ako imate pitanja, dont hezitejt tu ask! :) Inače, moj GNU-ovski prijatelj, Darko Ilić :) me je zamolio da se sretnemo neki dan i popričamo o svemu, tako da ko je zainteresovan, može da se pridruži! :)


9 коментара:

Blue Eyes је рекао...

Cisto jedna napomena vezano za prosek ocena: po engleskom sistemu postoje 4 ocene, i najbolja ocena je iznad 80 (na skali do 100). Vise od 90 se skoro nikad ne dobija. Zato je logicno da dobijes najveci broj poena sa prosekom od 88...

Miloš Bošković је рекао...

Da, pretpostavio sam da se o tome radi... samo što oni ne znaju da je kod nas malo drugačije... ;)

Luka је рекао...

i mene koji sam dobio 3 :D što je izgleda posledica motivacionih pisama u kome je pisalo da "često odlutam na predavanjima, i ne pratim dovoljno nastavu" :)Miša, predobra :)))

Moje ime je Luka, iz Hrvatske sam i u 10. mjesecu 09 sam u Readdingu i ja na EM :) Žao mi je đtp ćemo se mimoići :(

Miloš Bošković је рекао...

Hvala lepo!

Jako mi je drago sto ce neko sa nasih prostora biti u Redingu od oktobra! Kao sto sam ti vec rekao u dopisivanju, idem i ja tamo, pa se vidimo! :)

Dreamy је рекао...

Znam da je proslo dosta vremena od ovog posta, ali ne znam gde da se drugo da se obratim.. Ja cekam rezultate ovogodisnjeg EM konkursa, al me ubi cekanje.. Kad si se ti prijavio? tj koliko si cekao na preliminarni prijem?
Ja jesam krajem februara primila mejl o poluprijemu, al kao jos treba da cekam.. kada bi to konacno (pre EK) bilo?
izvini na poduzem komentaru :)

Miloš Bošković је рекао...
Аутор је уклонио коментар.
Miloš Bošković је рекао...

Ćao,

Šta mu dođe "poluprijem"? Ako je to ono što ja mislim da jeste, onda si verovatno na rezervnoj listi, pa čekaju da vide da li će neko da otkaže učešće, pa tebe da ubace, ali možda i nisam u pravu...

Aleksandra је рекао...

Cao Miso :) Trenutno sam na 4. godini ETF-a. Nameravam da apliciram za master iz racunarstva pa imam pitanje. Posto cu upisati sledece god master kod nas a u isto vreme aplicirati i za EM da li ce mi oni uvaziti sto sam master student ovde i dati mi te poene sto inace daju ako imas master, ili se ja tretiram kao da imam samo BSc diplomu. Nadam se da me razumes; zelim da imam master sa naseg faxa i EM master, pa me zanima da li time sto jos uvek nisam masterirao u vreme apliciranja dobijam neke poene. Hvala unapred.

Miloš Bošković је рекао...

Ćao Aleksandre,

Ako ćeš u trenutku početka EM studija imati ETF master, onda možeš u aplikaciji da navedeš da si na masteru koji ćeš da završiš do početka studija. Onda bi to trebalo da ti uzmu u obzir.