недеља, 5. октобар 2008.

Reding po tezama


Kao što sam pisao o Alpbahu po tezama, sada ću pisati o Redingu po tezama... ;)
  • Zaštita od požara: Englezi su opterećeni požarima! Previše! Možda to ima veze sa ovim, nemam pojma...Sve u domu je napravljeno tako da se izbegne požar, odnosno, ako se ipak nešto zapali, da se što lakše i sigurnije izađe. Na primer, svaka, ali svaka vrata imaju gore onaj mehanizam za zatvaranje (kao kod nas u prodavnicama na primer), što inače sprečava širenje vatre u slučaju požara. Dalje, na svakim vratima sa obe strane stoji nalepnica "Fire door keep shut". Na vratima soba, sa zadnje strane, stoji uputstvo šta raditi u slučaju požara. Svaka prostorija ima detektor za dim.
Vrata moje sobe iznutra (četvorostruka zaštita od požara-
- detektor, plava nalepnica, uputstvo za bežanje i zatvarač vrata :) )

  • Kuhinja ima detektor, ali koji reaguje na toplotu (zbog kuvanja, pošto bi svaka priprema hrane uključila onaj na dim). Postoje posebni izlazi iz domova specijalno za slučaj požara, kod kojih ne postoji klasična brava, već se samo gurne poluga, i vrata se otvaraju. Dalje, svaki student je morao da prisustvuje takozvanom "fire talk"-u, predavanju od 45 minuta, gde predstavnik vatrogasaca priča o tome šta i kako raditi u slučaju požara, kao i o preventivi. Po njegovim rečima, preventiva podrazumeva da isključimo apsolutno sve uređaje u sobi kada iz nje izlazimo, i to isključimo iz zida bukvalno. Takođe, zbog toga postoje i prekidači za utičnice, poput onih za svetla. Pritisneš prekidač, i isključio si utičnicu.
U hodniku zeleni znak za bežaniju:)
  • Ako dođe do požara, postoji čak i posebno mesto ispred zgrada, koje se zove "assembly point", gde ljudi treba da se skupe. U kuhinjama postoje specijalna ćebad za požare koji se tu mogu javiti. Inače, dešavale su se lažne uzbune, i to često noću. Tada, nema druge nego da svi lepo izađu napolje. U sred noći! Posle odslušanog fire talk-a, mora da se polaže test na internetu o zaštiti o požara. Ako ne položiš iz dva pokušaja, ne možeš da budeš u domu!
  • Novac: Na svakoj novčanici sa jedne strane je slika Kraljice. Novčanica od 20 funti postoji u dve varijante inače. Ono što mene naaajviše nervira su novčići. Na novčiću od jedne funte je slika Kraljice, ali je zato "one pound" tako sitno ispisano, da mora da se stvarno napregneš da vidiš koliki je iznos novčića. Sa manjim vrednostima (50, 10 penija) situacija je još gora! Nigde bre da lepo krupno piše vrednost, nego samo piše rečima, i to baaaaš sitno...
  • Devojke: ne mogu da kažem da sam baš previše video, ali ono što jesam mi se ne sviđa... ne bih sada da ulazim u detalje baš, ali jednostavno mi Engleskinje "ne leže" (ništa perverzno). Ipak, drago mi je što nisu uniformisane kao kod nas, odnosno nisu pod peglana-kosa-šiške-do-nosa fazon...
Samo gurneš vrata i napolje si...
  • Momci: e, momci su već druga priča... :D šalim se, ali mnogo mi se dopalo što skoro svaki ima neki interesantnu frizuricu. To je obično poludugačka kosa, kod nekih šatirana, i obaaavezno neki fazon - ili šiške u stranu, ili onako nesređeno kao, ili čupavo... mnogo mi se sviđa! Mislim, i ja bih hteo takvu frizuru! I za razliku od naših, uopšte ne furaju mačo fazon - mnogo su opušteniji, više se smeju, i naravno, igraju na žurkama... ne oblače crne kožne jakne i bele majice :) inače, ima i onih sa normalnim, kratkim frizurama, ali ove iz prve grupe ćete svuda moći da vidite.
  • Preksinoć sam izašao da se promajem malo, sa ciljem da napravim pun krug oko kampusa. Za to mi je trebalo 55 minuta hoda normalnom brzinom.
Ama vrata mora da se zatvaraju!
  • Bejah na žurci prošlog petka. Žurkica bila fina, ljudi opušteni, svi igraju, sve u svemu, lepo... manje lepo je bilo to što sam platio 5 funti (ok0 500 dinara) za ulaz i po 3.20 (320 dinara) za pivo, a uzeo sam dva... e sad, najinteresantnije... njih četvoro, dva momka i dve devojke, stoje i zajedno igraju... u jednom trenutku se svi zajedno zagrle, i tako igraju... u drugom momentu se podele u parove i počnu da se ljube... a u trećem momentu se zamene, i nastave da se ljube... ludilo...
  • Taksije koje viđate po Londonu na tv-u, a kojih ima i u Redingu, iako izgledaju starinski, to u stvari nisu. Samo je dizajn tako odrađen da liče na automobile od pre 30-40 godina, a u stvari su sigurno stari ne više od desetak godina.
  • Ako pogledate mapu kampusa, videćete da se jezero jednim delom oslanja na put koji prolazi pored (gore desno). Tu postoji jedna kapija kroz koju je moguće izaći ili ući u kampus. Na zemlji stoji plastificiran papir A4 formata na kome piše "Molim vas zatvarajte vrata kako labudovi (iz jezera) ne bi pobegli"... :)
  • Razmišljao sam se za koji sport da se prijavim, da li za odbojku, ili da jednostavno idem u teretanu, i na kraju se odlučio za drugu varijantu. U okviru kampusa postoji nešto što se zove SportsPark, sa teretanom, nekoliko sala za sve i svašta, itd. Tu se svaki dan organizuju različiti programi, poput joge, pilatesa, itd... inače, danas sam za moju teretanu platio 67,5 funti, i to za tri meseca. Pre nego što počnem da treniram, moram da odem na tzv. induction class gde mi instruktor objašnjava kako da koristim mašine, koje su stvaaarno haj tek... šta reći kada svaka traka za trčanje ima tv ekran sa desetinom kanala... ostala oprema isto kao da je izašla iz nekog naučnofantastičnog filma. Induction čas mi je zakazan za nedelju dana.
  • Ako naručite taksi da dođe da vas, može da se desi da vam taksista obeća da će da vas nazove na mobilni kada stigne na mesto gde treba da vas pokupi.
  • Ako idete kod doktora, nije čudno da vas za nekoliko dana taj isti doktor nazove na mobilni i prepriča detalje oko vaših rezultata.
  • SMS sa 064 na 064: Drug mi pre 4 dana poslao sms na moju 064 karticu. Od tada mi svakog dana stiže po 7-8 tih istih poruka. Danas sam ih (za sada) dobio 5...
  • Ovde vlada kapitalizam, i konkurencija je oštra, uvek i svuda. Svi se bore da uvek budu korak ispred, i to na svaki mogući način. Da li možete zamisliti da neka radnja koja popravlja bicikle ima internet sajt, plus da nudi mogućnost da je nazovete preko Skajpa??? E pa, to ovde postoji.
  • Hrana: ne mislim na to čime se Englezi hrane, nego kako sam se ja ovde snašao. Pa, odlično sam se snašao! Pošto imam sopstveni budžet, mogu da kupujem šta god želim, a sada želim da se hranim koliko-toliko zdravo. E pa, Engleska je za to raj! Na skoro svakom prehrambenom proizvodu, postoji jasno vidljiva mini tabela u kojoj su prikazani najbitniji podaci poput broja kalorija, masti, zasićenih masti, ugljenih hidrata, sa sve procentima koji predstavljaju koji je to deo vaših dnevnih potreba. Pa još ako je neki parametar visok (npr. nivo masti), onda je obeleženo crvenom bojom... ma milina! U supermarketima inače imate svega i svačega - opet, rezultat nemilosrdne borbe na tržištu i, što bi neki rekli, "trulog" kapitalizma. Tako možete naći sojino mleko sa ukusom jabuke! Ili sojino mleko sa manjim procentom masti! Ili možete kupiti i najobičnije mleko... Znam da mnogi kod nas ismevaju tzv. jela iz mikrotalasne, ali ovde je to dosta raspsrostranjeno, jeftino, ali i ukusno! Kupiš lazanje za jednu osobu za funtu i nešto, staviš u mikrotalasnu 10 minuta, i ručak spreman! Takođe, sa zadnje strane uvek imaš uputstvo za pripremu, što je meni jako korisno! Isto važi i za supe u čašama. Naravno, imaju i supe u kesama... ;)
Ova tuna ima malo više zasićenih masti i soli...

Ni kuvar ti ne treba... samo okreneš i uputstvo je tu... ;)
(u svoju odbranu: iako mi se sve ovo jako sviđa,
ipak planiram da naučim da kuvam :P )

Dosta sam pisao za sada, pa nastavljam dalje u sledećem postu... logično... :)
Ako želite još da čitate o čudnim Britancima, izvolite ovde!

4 коментара:

Danijela & Milica је рекао...

Ovo ti je odlično!!!

Jasno za čitanje (neopterećujuće), zanimljivo i - korisno!

Miloš Bošković је рекао...

Onda ću malo više da forsiram ovaj stil pisanja... :)

Tatjana је рекао...

Dakle, sve si primetio isto što i ja doduše, pre 18 godina i, doduše, kada nije bilo interneta i skype i samo što nisam bila u kampusu već giljala po londonskim resoranima.

samo da se osvrnem na mikrotalasnu: u jednom od stanova sam dobila i TO. I kupila pizzu i pizza mi se zapalila i ja vrištala i protivpožarni aparati se oglasili i housekeeper se pojavio na vratima i stigli vatrogasci.

Kad smo se 15 godina kasnije muž i ja uselili u oveću gajbu, naši prijatelji su nam poklonili mikrotalasnu za useljenje, i ja je koristila sa velikim strahom jedno 10 puta, samo da podgrejem i odmrznem i onda, jednog dana, u njoj uradi nešto PUC. I ja vrisnem, ugasim je i napustim stan! :))))

Kad sam je (potpuno ispravnu)nosila na otpad, mužu sam objasnila da se jaaaaaaako pokvarila i da predstavlja jaaaaako veliku opasnost za našu bezbednost.

A, šta se desilo? Stavila sam neogovarajuću posudu sa nekim ofarmbanim ornamentima i verovatno je reagovalo na tu boju.

Ipak, ko se jednom na mleko opeče, taj i u jogurt duva :)

Miloš Bošković је рекао...

E pa ja sam apsolutni početnik po pitanju korišćenja mikrotalasne, tako da će mi ovo iskustvo dobro doći! :D