среда, 17. децембар 2008.

Englezi i Engleska po tezama


Tokom poslednja dva meseca, primetio sam dosta interesantnih sitnica u Engleskoj, ali nikako da ih stavim u blog, uvek zaboravim šta sam hteo... e, onda sam počeo da beležim sve u txt fajl koji mi je bio na desktopu, i evo, sad se dovoljno nakupilo da ispadne jedan dobar postić! :)

Hmmm... odakle da počnem... 

- Većina Engleza, recimo, ne stavlja ruku na usta kada zeva! Bejah u banci da otvorim račun; službenica maksimalno prijatna i kulturna, ali kada u jednom trenutku otvorila čeljusti... ludilo...

- Suprotno od (mojih) očekivanja, kada pridržiš vrata Englezu, ili na neki drugi način tako ispoštuješ, ne kažu "Thanks" ili "Thank you", nego obavezno "Cheers"

- U Engleskoj dosta voze bicikle. Takođe, dosta vode računa o bezbednosti, tako da skoro svi imaju nešto drečavo zeleno na sebi, kao i po nekoliko lampica, često i na glavi! Pored toga, imaju jako simpatične male bicikle, koji su meni delovali smešno, ali sam kasnije video da je njihova poenta da su izuzetno lako sklopivi, tako da mogu da se stave u gradski prevoz, ili voz. Praktično. 


U rasklopljenom stanju

- Pored toga što nose otkačene kostime za Noć veštica, Englezi se otkačeno oblače i na najobičnijim žurkama, bez ikakvog razloga. Preoblačenje u ženu, ili nošenje krila anđela - to je za njih ok, i često to rade... 


Sasvim obična žurka

- Već sam o ovome pisao, ali mora ponovim... Englezi se mogu podeliti u dve vrste - normalne, i "hladnokrvne". Ovi prvi su jasni, a ovi drugi su specifični po tome što se oblače kao mi, ali kao da je 20 stepeni više. Znači, na 10 stepeni, oblači se majica, ili tri četvrt pantalone, a ni papuče sa bosim nogama nisu retke. Obično ne kombinuju sve ovo zajedno, ali svakog dana je moguće videti majicu+farmerice, ili duks+tri četvrt... devojke uveče izlaze u haljinama koje nemaju rukave, i koje su jako kratke, obavezno drže prekrštene ruke kao da im je hladno, ali im izgleda ne pada na pamet da naredni put ponesu jaknu. Znači, baš su hladnokrvni :)


Inače, ima i 
ovde vandala...

- I Englezi, kao i mi vole da "cimaju" na telefon kada zatreba, ali, interesantno, nemaju pogodan izraz za to na engleskom. Mi imamo "cimnuću te", a oni imaju "I'll give you a ring and you don't pick up", i očigledno je da je ovo naše mnogo bolje... inače ova činjenica je poprilično čudna, imajući u vidu da je engleski jezik jedan od jezika sa najbogatijim fondom reči.

- Na svakoj novčanici obavezno stoji slika kraljice, kao i na svakom novčiću, što ne ostavlja mesta za brojku, da se vidi koliko vrdi novčić. To znači da sam svaki put morao da izbečim oči da bih video koliko imam sitnine, pa sam se na kraju setio rešenja - ponudim prodavcu gomilu da se sam posluži... 



Jedna funta je manja od našeg dinara,
pa aj pročitaj ovo "one pound" na njemu...

- Čekanje u redu u Engleskoj je takođe drugačije. Kada postoji više šaltera, nema svaki šalter poseban red, već svi čekaju u jednom redu, i onda idu na onaj šalter koji se oslobodi. Na železničkoj stanici recimo, postoji i zvučnik sa koga se čuje koji je šalter upravo oslobođen, a na zidu stoji broj tog šaltera. Jako korisno. Danas sam inače bio u glavnoj pošti u Nišu (ax, da: vratio sam se!), i videh da su i tamo uveli taj sistem, samo što kod njih obezbeđenje proziva ljude koji treba da dođu na šalter. Svaka čast za napredak.

- U Engleskoj postoji autobuski prevoznik koji nudi bežični internet u svojim autobusima. Neko mi reče da će to uskoro valjda i kod nas da se pojavi, navodno Lasta planira, ali nisam siguran...


Piše lepo Wi-Fi

- Skoro svakog dana se u Redingu mogu čuti sirene - policijske i hitne pomoći valjda. Kada se to dogodi, svi automobili se sklanjaju na trotoar i staju, kako bi propustili ove da prođu. 

- U Engleskoj imaju ulice koje ja nazivam jednosmerno-dvosmernim. Pošto su na obe strane ulice parkirani automobila, nema dovoljno prostora da istovremeno prolaze dva automobila u suprotnim smerovima, tako da kada neko ulazi u ulicu, mora da sačeka na njenom početku da vozilo koje je već u ulici izađe iz nje. Znači, to bi kod nas samo jednosmerna ulica mogla da bude, ali kod njih funkcioniše, što je meni jako čudno, ali eto...

I mislim da ću ovde stati sa Redingom! Bilo je lepo dok je trajalo, a sledeća destinacija - Solun!

2 коментара:

Ivan је рекао...

Jel istina da se ne libe da "puste goluba" ?

Miloš Bošković је рекао...

Jok, možda ima to u Nemačkoj, ovde nisam primetio...