петак, 9. октобар 2009.

JAT otišao, Low-cost kompanije dolaze?


Prve reakcije koje sam pročitao na forumima na vest da je JAT otkazao i taj jedan jedini let iz Niša (za Cirih), bile su pre svega šok i neverica. Kao, da li je moguće da ćemo imati aerodrom bez nijednog leta?!?!

Moja reakcija na to je bila "Odlično!". :) A to je jer je odsustvo JAT-a samo još jedan razlog više da dovedemo brdo low-cost kompanija koje će sigurno biti voljne da lete iz Niša, ako već on neće.

I, nisam se, izgleda, prevario. Još jutros je osvanula vest da dve low-cost kompanije planiraju letove iz Niša, i to još od decembra!
Ovo je stvarno odlična vest, i jako mi je drago zbog ovoga! Ipak, nešto sam pesimističan da će letovi baš da idu od decembra, jer ove kompanije posluju striktno na bazi ostvarenog profita, a mislim da neće nešto baš da im se isplati da lete iz Niša sa još postojećom viznom barijerom. Ipak, verujem da će se stvari od 2010. definitivno pomeriti sa mrtve tačke.

Pa-Pa Jat!

Kompanije koje su najavljene od decembra su Wind Jet i MCA Airlines. Prva je italijanska, a druga švedska. Iskreno, danas je prvi put da čujem za njih. Posetio sam njihove sajtove, da vidim gde to oni najčešće lete, i video da prva leti do nekih manje atraktivnih italijanskih destinacija (recimo iz Bukurešta za Katanii, Palermo i Forni), a druga skoro isključivo za Stokholm. Nešto mi ove destinacije i ne deluju baš previše atraktivno (Stokholm i može, ali ove ostale... slabije), ali bitno je da imamo povezanost sa Italijom i Švedskom. Ali evo, postoji linija London - Palermo, i kada bi leteli Palermo-Niš, eto moje rute! :D

Sve u svemu, ove dve i nemaju baš neki atraktivni program da ponude, ali bitno je da ćemo (valjda) da se konačno pomerimo sa mrtve tačke, a to je napredak! Iz ovog bloga u božije uši! :)

P.S. Još jednom podsetnik na priču o JAT-u koju sam napisao pre oko godinu dana :)
P.P.S. Još jedan tekst o novim Low-cost kompanijama u Nišu; Za odlazak JAT-a Simonović rekao da više ne postoji nijedna prepreka da bilo koja kompanija leti iz Niša :)

6 коментара:

Don Kilote је рекао...

ove linije su mi u najmanju ruku cudne i ne znam bas kako ce da opstanu..ajd ovaj Stokholm preko Nemacke...al bolonja...mozda ce Bugari i ostali elijeni da dolaze iz sofije da lete odavde ako nije skupo

A ovo od decembra to valjda da zauzmu mesto za od sledece godine :)

Miloš Bošković је рекао...

Pa, to i ja mislim - neinteresantne linije za nas... ipak, ima recimo RyanAir let od Londona do Palerma, i onda kada bi bio Palermo-Niš, imalo bi smisla za mnoge! :)

Dejan Pejčić је рекао...

Za nas možda i nisu mnogo atraktivne, ali
1) ima dosta naših ljudi koji 'arbajtuju' po Švedskoj i Italiji (između ostalog), pa im je možda to ciljna grupa...
2) to je, valjda, tek početak? nadamo se da će još koji prevoznik da "baci oko" na Niš... :)
U svakom slučaju, odlična vest!

Miloš Bošković је рекао...

Videćemo, videćemo... ali mi se čini da će i sa njima biti teško... ali kao što reče, ovo je bar početak... :)

Marjan Milanov је рекао...

Dolazak low-cost kompanija bi bio pravi odgovor na JATov odlazak. Više puta su monopolistički zabijali nož u ledja niškom aerodromu (i time samom gradu). Ako ovo uspe, dolaziće u Niš da odavde lete. Ljudi idu autobusima do Zagreba, Ljubljane ili Budimpešte da bi leteli jeftinim avio prevozom, zašto ne bi došli do Niša!

Miloš Bošković је рекао...

Pa da, slažem se, jedino u šta ne verujem je da će doći do situacije da Niš na polju low-costa ponudi nešto bolje od onoga što ima u Beogradu ... taj koncept da je u Nišu bilo šta bolje nego u Beogradu meni nažalost deluje jako strano. Daj bože da se to promeni.