понедељак, 5. октобар 2009.

Redinže, ja dođoh! II


Zapravo, hteo sam da stavim naslov "Englesko, eve me!", ali sam se preodmislio i rešio da ipak bude ovaj, kako bi bio se poklopio sa postom od prošle godine, kada sam prvi put došao u ovu lepu, neproletersku (suprotno našim očekivanjima) zemlju.

Ma, stigao ja još prošlog četvrtka, nego sam rešio da se javim tek kada kupim novu usb tastaturu, jer mi se ova na laptopu neočekivano blokira...

Ono što sam propustio da spomenem poslednjih meseci je moja dvostruka prijava za englesku vizu. Naime, još od prošle godine sam planirao da napišem jedan post o engleskoj ambasadi, koji je manje-više trebalo da bude u superlativima, ali pošto su me odrali za ukupno... 34 000 dinara, neću da ih udostojim toga!

Prijavio sam se jednom, platio oko 17 000 dinara, priložio sva dokumenta, oni me odbiše! Da ne idem previše u detalje, zvali me telefonom, rekli mi kako ću sigurno dobiti vizu, samo mora da im priložim tzv. "license number" univerziteta... na kraju ispade da, iako sam im priložio isti, od vize ne beše ništa.

I u drugom pokušaju je bilo problema, opet me bili zvali, opet mi navodno nešto falilo, ali se ispostavilo da su samo "papiri bili slepljeni", pa nisu videli taj dokument koji im je bio potreban.

Ako mi je za utehu, drugar je tek iz treećg pokušaja dobio vizu... Sve u svemu, dosta su striktniji ove godine, i to se vidi na svakom koraku, počevši od zahteva za vizu. Sledeći korak je bio kada sam sleteo na Hitrou, gde me je službenik zadržao, izgleda za dodatne provere, a pre toga me lepo pročešljao svim mogućim pitanjima. Na isto mi se žalio i Mateja (Kruševljanin na ovom istom kursu, samo generacija posle mene), pa čak i Luka (Hrvat, Matejin kolega). Znači, nisam bio usamljen...

Inače, leteo sam baš u vreme otkazanih letova JAT-a, ali srećom, zarekao sam se još od onog posta da nikada više neću leteti JAT-om, tako da moj British Airways nije imao nikakvih problema.
I naravno, na aerodromu sam zatekao jedan ooogroman red ljudi - svi ispred JAT-ovog šaltera, čekaju jadni da zamene karte... i ja sam čekao, ali cela 2 minuta, da predam torbe na tzv. Bag Drop-u, jer sam prethodni dan već odradio čekiranje preko interneta (jel ima JAT uopšte ovu naprednu tehnologiju online čekiranja?)

Čekam, srećom, ne JAT

Iiii... stigao! Fontana na Hitrou

Ove godine sam dobio da budem u drugom domu. Prošle godine sam bio u Bridges Hall-u, koji je bio poprilično ok. I ovogodišnji, Sibly Hall, je ok, ali sa jednom veeeelikom manom - nalazi se izvan univerzitetskog kampusa, i treba mi minimum 20 minuta da stignem da njega! Takođe za razliku od drugih domova, Sibly je poprilično velika zgrada, sa celih 9 spratova (moja soba je na osmom), i dva mala lifa... u Bridges-u nas je bilo 12-orica u jednom hodniku, a ovde nas ima 18-orica... znači, malo se gužvamo... ali dobro, nije baš toliko strašno... a i (jedina) dobra stvar u vezi Sibly-em je to što je prodavnica u kojoj redovno kupujem, ASDA, na samo 5 minuta hoda, a od Bridges-a mi je trebalo bar pola sata!

Samo 18 soba...
Hodnik Sibly Hall-a

Neke navike ću morati da promenim, tako da sada trčim do teretane, jer mi je jednostavno previše daleko za hodanje. Do grada neću moći više pešice, nego isključivo autobusom, koji je samo 1.70 funti (oko 180 dinara) za jednu vožnju.

Čik nađi Sibly Hall na mapi!

Ovog semestra (koji će trajati ne 3, nego 6 meseci) će verovatno biti znatno dosadnije nego ranije. Nemamo predavanja, nismo svi ovde (neki rade diplomski u Španiji ili Grčkoj), manje se viđamo. Ipak, ja velike nade polažem u jevanđeliste, Mateju i Luku :) Sa njima valjda neće biti dosadno! A i ako bude, spremio sam ja 2 kila domaće rakije, da razbijamo monotoniju ako bude trebalo! :)

Rad na diplomskom već počeo

Još toga imam da pišem, ali dosta je za sada, za početak!
Javljam se opet, uskoro!

8 коментара:

natty је рекао...

a koja je tema diplomskog, ako sme da se zna?

Miloš Bošković је рекао...

Sme, sme, naravno... :)
Tema glasi "Cell processors based sequence alignment", a ako želiš detaljnije, slobodno reci, pa ću ti malo više objasniti! :)

Don Kilote је рекао...

hmm.. jel si smeo ti 2 "kila" rakije da uneses u avijon i preneses preko granice? :)

Miloš Bošković је рекао...

Ćuti tu! I ako nisam, nekako sam uspeo :D

natty је рекао...

to je modeliranje više nego što je biohemija, ili grešim?

da, super bi bilo da objasniš... ja sam inače završila molekularnu biologiju, i trenutno sam na radu/usavršavanju/kako god da ga nazoveš u inostranstvu :)

Miloš Bošković је рекао...

Pa ovde je fokus na programiranju...

Znači, postoje određeni računarski algoritmi za poklapanje sekvenci (nukletioda i aminokiselina), i to je nešto što postoji već 20-30 godina. E sad, meni je zadatak da te algoritme primenim (odnosno "konvertujem") na tim takozvanim cell računarskim procesorima.

Cell procesori se od klasičnih razlikuju po tome što im se arhitektura bazira valjda na organizaciji ćelija organizama, pa odatle i ime. Inače, ovi procesori se ugrađuju u Sony Playstation 3 :)

Znači, treba da proučim arhitekturu ovih procesora, i postojeće algoritme prilagodim njima.

Jasnije? :)
Inostranstvo kao Portugal?

natty је рекао...

ma nije mi puno jasnije :s recimo da razumem u kom pravcu ide, ali šta je ispod haube onaaaaako...
u svakom slučaju, ja sam biolog, pa se tako nešto od mene i ne očekuje.
jes, u portugalu sam. fino vreme, fini ljudi.
srećno :)

Miloš Bošković је рекао...

Pa poenta je da se sve svodi na programiranje na ovim procesorima, to je to... znači, programerski zadatak u suštini, koji se samo posle primenjuje u oblasti biologije/medicine :)