среда, 24. март 2010.

File i ja


Preksutra - odbrana. Branim se od napada profesora i asistenata, koji će pokušati da ospore moj diplomski rad. Ali ja se bez bitke predati neću! Hrabro srce bije u junaka, na prezentaciji reč na mestu biće svaka! Ali da bi se to desilo, istu mora dobro spremim! Zato ću probati ovaj post da skratim!

Ma šalim se ovo oko osporavanja, ali diplomski stvarno branim!
Inače, ako se neko već naoštrio da mi u petak čestita, će sačeka, jer ćemo rezultate odbrane saznati tek krajem juna!
Kad smo kod diplomskog, isto izgleda ovako:

Moj drugi diplomski
(prvi bejaše na Elfaku)

Pre neki dan je ukoričen, i spreman da se nađe u rukama profesora! Doduše, sa nekoliko omaški, tipa, umesto da napišem bajt, ja napisao 1024 puta više, znači kilobajt, i to na nekoliko mesta, ali šta je tu je, sad je kasno...

No, da pređem na temu...
Ovaj post je inspirisan ovom slikom:

Brat Hrvat i brat Srbin
(izvor: današnja Politika)

Zapravo, inspiracija i nema veze sa političkom konotacijom fotografije (mada, lično apsolutno podržavam svaki korak napred u poboljšanju odnosa između Srbije i Hrvatske, posebno kako bih što pre mogao da se uvalim bratu Hrvatu Luki na gajbu u Splitu). Poenta je da sam ja prošlog leta bio upravo u Opatiji, i slikao se upravo na tom mestu gde stoje Ivo i Boris! Ali ne mogu fotografiju da nađem! Nema! Tako da mi ne mora niko ni veruje!

E sad, opet u vezi sa tim, misao misao stiže, pa sam se setio kako sam ja upoznao ovog Evropskog komesara za proširenje, Štefana Filea. Bio mi predavač na forumu Alpbah, o kome sam još odavno pisao. Sećam se da nam je držao petodnevnu radionicu na temu evro-atlantskih odnosa. Inače, u to vreme gospodin File je bio ambasador Češke republike pri NATO-u, u Briselu.

Naravno, bilo bi lepo kada bih rekao kako sam ja njega 5 dana pažljivo slušao, upijao svaku reč, a onda zaključio da je stvarno pametan čovek. Nažalost, od svega navedenog mogu da potvrdim samo ovo poslednje - da je pametan čovek. Iskreno, više ga nisam slušao, nego što jesam...

Pa, preračunao sam se. Mislio sam da je meni politika mnoogo kul, pa posebno odnosi između Evrope i Amerike, itd. a onda shvatio da je jedno čitati povremeno članke u novinama o tome, a potpuno drugo slušati profesionalca kako o tome priča pet dana za redom, računajući sve vreme pritom da ispred sebe ima isključivo studente političkih nauka. Srećom, dok je gospodin File pričao, pored mene je bio drug u nevolji - moj laptop. Predavanja su bila u nekoj osnovnoj školi, koja je imala wi-fi. Laptop u kombinaciji sa bežičnim internetom, a sve to na dosadnim predavanjima, može za mene da znači samo jedno - Fejsbuk, Politika, Blic, B92, RSS, Fejsbuk, Politika, Blic, B92, RSS, Fejsbuk, Politika, Blic, B92, RSS, Fejsbuk, Politika, Blic, B92, RSS... i tako dok se ne završi predavanje. Znači vrtim sajtove, čitam vesti kako dolaze, pa kada sve izvrtim, počnem opet od prvog u nadi da se pojavila neka nova vest...

Dobro, ne mogu da kažem da ništa nisam slušao (mada veći deo nisam). Baš u vreme dešavanja celog foruma, koji je trajao više od dve nedelje, odvijao se i Ruski napad na Gruziju. Maltene je ceo forum brujao o tome, mnoga predavanja su bila obeležena tim događajem, pa je i File dosta o tome pričao. Eto, sećam se da je pričao, mada ne šta tačno. Znam samo da je poenta bila da su Rusi loši momci, a Gruzini dobri, i da stvaaarno nije u redu da se tek tako otuđi nečiji deo teritorije... "ma šta kaaaaažeš...", mislio sam se ja...

Čika File o (ne)ulasku Srbije u EU

Takođe, sećam se jednog njegovog izlaganja koje je meni bilo interesantno. Naime, u to vreme se dosta spekulisalo o onom američkom štitu koji je trebalo da bude instaliran u Češkoj i Poljskoj. Ako se ne varam, radar je trebalo da ide u Češku, a te rakete i lanseri u Poljsku, pa bi to sve zajedno sačinjavalo taj famozni štit.

E, u vezi sa tim je File preko cele table nacrtao odokativnom metodom mapu Evrope, pa nam je u obliku koncentričnih krugova nacrtao koliki je domet tih raketa, kao i radara, pa nam onda objašnjavao zašto se Rusi u vezi sa tim toliko ljute...

Dobro, sad kad razmislim, i nije da baš da sam malo slušao... :)
I da zaključim jedino što mogu: pametan čovek taj File :)

I tako, digresija digresiju stiže - Ivo, Boris, Opatija, Alpbah, File, prezentacija za diplomski koju nisam završio! Aj zdravo!

2 коментара:

Unknown је рекао...

i ja sam se tu slikao sa mojom dragom

http://picasaweb.google.com/lh/photo/8LfJsfE2T6vbbUKQFXOhow?feat=directlink

eto ti... mala ta Opatija :D

Miloš Bošković је рекао...

Toooo bre! Bar neko ima dokaz! :D