среда, 27. мај 2009.

Umesto Engleske, Španija


Spominjao sam verovatno još ranije da ovaj kurs ukupno ima 4 semestra, pri čemu prva tri traju po tri meseca, a poslednji 6 meseci, i svodi se na realizaciju diplomskog rada. Znači, u četvrtom semestru nemamo predavanja.


Ispred kraljevske palate
u Madridu

Pošto je ceo kurs podeljen među tri univerziteta, imamo mogućnost da odaberemo na kom univerzitetu želimo da radimo diplomski. Sloboda izbora nije baš neograničena - tema mora da bude u okviru onoga čime se dato odeljenje/laboratorija univerziteta bavi. Recimo, u Redingu su nam predavali ljudi iz labnoratorije pod imenom ACET, a oni se pretežno bave distribuiranim i grid računarstvom, što znači da svako ko radi rad u Redingu mora biti u tom domenu, i tako dalje...

Problem, međutim, nastaje zbog toga što univerziteti žele da nas ravnomerno raspodele među sobom, ali svake godine se ponavlja ista priča: 60-70% svih ljudi želi da ide u Reding, ostatak u Leganes (ovde), a niko u Solun! Koordinatori ovog kursa, koji su ujedno i profesori sa sva tri univerziteta, ne mogu previše da učine oko ovoga - manje više, moraju da nam prihvate zahteve. Ali ne baš i uvek.

Isto, samo dvorište

I tako sam ja planirao da od oktobra budem lepo u Redingu, lagano radim svoju tezu i pokušam i posao sa pola radnog vremena da nađem, međutim, iako sam jasno rekao da želim da idem u Reding, profesori me smestiše u Madrid! Pokušao sam da se žalim, ali slaba vajda - rekoše da je "odluka konačna", i da nema promene...

I tako... nije kraj sveta, ali planovi su mi malo poremećeni... ipak je ovde u Španiji teže zaposliti se, pre svega zbog nepoznavanja jezika...


Sa mosta

S tim u vezi, u poslednje vreme sam počeo malo više vremena da posvećujem učenju španskog. I baš mi se sviđa! Drugarica mi je preporučila jednu tzv. "audio" knjigu za učenje španskog, koju i ja ovom prilikom toplo preporučujem. Evo torenta za nekih dvadesetak diskova. Pustiš lepo to na mp3 plejer, i gde god da si, učiš jezik! :)

Ono što me zabrinjava po malo je taj život koji ćemo imati od oktobra. Bićemo u nekom od ova tri mesta gde smo bili, bez predavanja, samo sedenje kod kuće i rad... mnogo će biti dosadno... možda se pitate kako može biti dosadno u Španiji ili Engleskoj, ali da, moguće je... problem je što mi ovde nemamo previše društva. Znači, ima nas 21 na kursu, i ok, to nije loše, ali gde god da odemo, mi smo izolovani. Nemamo skoro nikakav kontakt sa ljudima iz grada u kome se nalazimo, ili univerziteta. Predavanja slušamo sami, bez lokalaca. I onda, najčešće i nemamo priliku da se previše družimo sa ljudima van kursa, što bi nam inače svima mnogo značilo. I zbog kulture, i zbog jezika, i zbog snalaženja. To je stvarno veliki problem.


Reklama u metrou:
Avionom do Lisabona

Zato se nekako baš i ne radujem oktobru u Madridu. Odnosno, ako će i dalje da bude ovako (izolovano), nema čemu da se radujem.

Probaću od oktobra, ako budem dolazio opet ovde, da nađem neki smeštaj sa lokalnim studentima. Jedan moj kolega sa kursa, Kiran, smestio se ovde u stan sa još dvoje Španaca koji su baš super, i stvarno mu zavidim! Blago njemu! E, ako i mene tako nekako pogode srećne okolnosti od oktobra, Madrid može da ispadne fantastično iskustvo! Ovako... ne znam baš...

A preksutra letim za Barselonu. Cena povratne avionske karte - 83€. A dvoje sa mog kursa kupili dve povratne karte za 33€! Da, 33! Ryanair!

U Barselonu idem sam, i ovo će mi biti po prvi put da tako idem na neki izlet, u ovom slučaju trodnevni. Ipak, trebalo bi da se tamo nađem sa mojom ekipom sa Elfaka, koji su u najveće na ekskurziji, pa će valjda biti ludo! Jeeee!!! :D

Za kraj, interesantan klip o "Ljudskom interfejsu":

2 коментара:

X X је рекао...

E vala bas sranje sto nisi otisao tamo gde si hteo, al sta je tu je.

Malo mi je cudno to da je tesko naci drustvo... Islasci? Klubovi? Biblioteke? Ili internet dating, u krajnjoj nuzdi hehe

Inace kad odradis to, u obavezi si da se vracas u Srbiju, ili mozda mozes da se zaposlis u EU na neku foru?

Aj ziv mi bio!

Miloš Bošković је рекао...

Prica ipak ima srecan zavrsetak! Bicu u Redingu! O tome u sutrasnjem postu! :D

Nisam ni u kakvoj obavezi prema Srbiji, jer mi novac daje EU; oni nas ni na koji nacin nisu uslovili, tako da mogu da radim sta god pozelim...