среда, 6. мај 2009.

Neverovatna Valensija


I u Redingu, i ovde u Leganesu, pred svaki polazak na izlet sam nekako lenj. Mrzi me. Mrzi me da kupim kartu za autobus, ili me mrzi da dam nekom da kupi za mene, ili mi se uopšte ne ide. Uvek razmišljam kako bi bilo jako fino da tog dana jednostavno ostanem kod kuće i ne radim ništa... ali, uvek kada posle takvog razmišljanja ipak odem na put, provod bude odličan. Prošlog vikenda se to u Valensiji i više nego ostvarilo. 

Stari deo grada

Lepotica

Toledo je bio lep, Segovia takođe, ali Valensija je za mene bila nešto stvarno posebno. Ono što me je možda najviše impresioniralo jeste spoj, tradicionalne arhitekture, moderne arhitekture, i mora! 

Do Valensije se od Madrida stiže za oko 4 sata. Cena povratne karte je inače oko 45€. Mi smo krenuli u subotu ujutru, sa namerom da tamo provedemo 2 dana. 


Korito je tu, 
ali reke nema!

Prvo smo bili u starom delu grada, koji je prepun preeelepih zgrada, trgova, fontana... mnooogo je lepo, stvarno! Vreme je još bilo odlično, temperatura 30 stepeni, znači pravo letnje. Mnoge ulice kojima smo prolazili isto podsećaju na Toledo i Segoviu. I to je bilo zaista fino.

Planirali smo da se predveče uputimo ka plaži, i da zalazak sunca odatle posmatramo. Pošto smo mi, jel'te, deca iz malog grada (Leganesa), ja uključio GPS, i mi zapucamo peške, što je bilo i dobro i loše. Loše jer nam je trebalo oko sat i po vremena da stignemo, delimično i zbog čestih pauza za slikanje (slike), a dobro jer smo uspeli dosta toga da vidimo!

Hmmm... ovde nešto fali...
ili ne?

Inače, Valensiju na pola seče jedno rečno korito. I to samo korito, reke nema. Valjda su u nekom momentu shvatili da im iz nekog razloga ne treba, pa joj promenili tok ili tako nešto :) U svakom slučaju, korito je bar duplo šire nego naše nam reke Nišave, tako da ima dosta prostora koji su Španci iskoristili za gomilu sportskih terena i parkova za decu!

Sanjao sam da sam
slavni pijanista...

Plažaaaa!!!

Sa prelaskom na drugu stranu, počinje i novi, moderniji deo Valensije. Ovaj novi deo mene dosta podseća na Novi Beograd - široki, dugački bulevari, visoke zgrade u staklu... baš urbano. Generalno me grad podseća na Beograd, zbog kombinacije novog i starog dela. Samo što Valensija ima još nešto pride - plažu! Ok, i 100 puta je sređenija... 

Prelepo

Nego da se vratim na korito... u tom istom koritu je izgrađen i kompleks jako interesantnih zgrada koje predstavljaju muzej, bioskop, akvapark, i ko zna šta još. Zgrade stvarno izgledaju fantastično, a ništa gori nije ni prostor oko njih - gomila bazena sa kristalno čistom vodom, zelenilo na sve strane, cveće, spomenici... prelepo...

Sreća, sreća,
radost, uživancija!

Odatle smo nastavili do obale, do koje nam je trebalo dobrih 45 minuta hoda... stigli smo oko pola 9 na plažu i momentalno poludeli od sreće videvši plažu kojoj se ne vidi kraj, široku bar jedno 200-300 metara, sa prelepim sitnim peskom... 

Naravno, isprobali smo malo i vodu, koja je hladna, ali ipak prihvatljiva. Pošto je bilo veče, kupanje smo ostavili za naredni dan.

Muzej, bioskop... 

Naredni dan smo potrošili za već spomenuti muzej nauke (slike), čija je postavka bila fokusirana na Marvelove stripove (!?!) i genetiku. 

Drugi deo (drugog) dana - plažaaaa i kupanje! To je bilo pravo uživanje, posebno imajući u vidu da sam se poslednji put u moru kupao... 2006. godine... 

 
Kako to zapravo izgleda
(izvinjavam se zbog lošeg snimka)

Autobus za Madrid smo uhvatili u pola 8, i negde malo pre 2 ujutru bio sam u svojoj sobi u Leganesu. 

Sve u svemu, Valensija me je baaaš oduševila, posebno ta kombinacija staro+novo+plaža. Ali plaža je najbitnija u svemu... zamislite scenario: u devet ujutru na posao, u 5 poslepodne skoknem do kuće, a onda na plažu! A pošto ovde mrak ne pada pre 9, imam najmanje 3 sata fore! Stvarno fantastično! Još samo da nađem posao u Valensiji, i naučim njihov jezik (koji nije ni španski, ni katalanjski, nego neki treći)... nažalost, nije tako jednostavno... 

Ma bitno je da sam ja to video, da sam se oduševio, i da sam posle ta dva dana stvaaarno bio srećan i zadovoljan... sreća, sreća, radost, uživancija! 

Нема коментара: