субота, 10. јануар 2009.

WC ili BDP?


Verovatno znate da se stepen razvitka zemlje u ekonomiji meri Bruto domaćim proizvodom (BDP, ili na engleskom Gross Domestic Product - GDP). Koliko se sećam, pročitao sam u nekim novinama da mi po BDP-u spadamo u red srednje razvijenih zemalja, ali smo u dnu ove grupe (srednje razvijenih).

Pošto sam manje-više laik za ekonomiju, volim da razvitak zemlje merim ne po BDP-u, nego po WC-u, odnosno (javnim) toaletima! O ovome sam već pisao ovde, a ovom prilikom bih hteo da skrenem pažnju na još jedan interesantan slučaj - BAS, tj. Beogradsku autobusku stanicu. Inače, za razliku od Niša, stanica u Beogradu posluje odvojeno od prevoznika, Laste.

Protekle dve godine sam imao prilike da jako često putujem do Beograda, po različitim osnovama - za vize, za konkurse, seminare... skoro uvek je to bilo autobusom, pa sam naravno, uvek dolazio na BAS. Naravno, često mora da se ode do toaleta, mislim, ipak je to put od 3 sata... :)

Toalet na odlaznom peronu BAS-a je pre nekoliko godina (3-4 valjda, ali stvarno nisam siguran) bio renoviran - stavljene pločice nove, sušači za ruke... čučavci ostali. Jednom prilikom prolazim ispred tog WC-a i čujem zaprepašćenu ženu na engleskom: "They still have French toilets here!" Nisam znao da se tako zovu na engleskom... mada, nije da im preterano treba reč za to, jer to u Engleskoj nigde nisam video...

Nebitno... recimo da neko hoće da... završi posao u muškom WC-u na stanici... uđe u kabinu, zaključa se. Na vratima ga sačeka gomila brojeva telefona za raznorazne usluge, često eksplicitno objašnjene na samim vratima... doobro... čučavac... dooobroo...

E sad, čučavac nije vrhunac svega... ako se nekom dogodi da pogleda u plafon dok radi posao, primetiće tavanicu pokrivenu metalom izuzetno visoke uglačanosti... a kako se takva površina ponaša??? Kao šta... ??? Kao OGLEDALOOOO!!!


Ovde smo sada...
(samo za one sa jakim nogama)

Upravo tako - ako pogledate gore, skoro potpuno jasno možete videti šta se događa u susednim kabinama, kao što rekoh, baš kao u ogledalu! Izgleda da su to stavili kada su renovirali WC, a verovatno u pokušaju da ga naprave da lepo izgleda... potez je ipak ispao idiotski, imajući u vidu kakve pogodnosti pruža...


... a ovde treba da stignemo
(osposobljen i za invalide)

I tako... za otprilike 12 sati hvatam voz za Solun... kažu mi - Grčka ista kao Srbija. Baš me interesuje kakvi su njihovi toaleti... :) Ili možda da se držim BDP-a, da se ne razočaram... :D

Update: 30. VII 2010. (hvala 3čku!)


3 коментара:

alektrich је рекао...

Ispada da treba da stignemo od jakih nogu do invaliditeta... :P
(Crni humor, mora malo...)

Pa mogu ti reći da je WC kvalitativni, a BDP kvantitativni pokazatelj.

Rast i razvoj nisu isti... BDP pokazuje rast, a WC razvoj. ;)

Miloš Bošković је рекао...

Hvala ti, pametnice moja! :P

Vidi se da si ekonomista ;)

alektrich је рекао...

Trep, trep