недеља, 20. јул 2008.

I pre nego što krenemo sa Erazmusom, malo o BCC-u...


I evo, tek sam na početku, a već sam počeo da skrećem sa glavne teme. Ali ovo je suviše interesantno da ne pišem o tome! Radi se o BCC-u - Balkan Case Challenge-u. BCC je takmičenje namenjeno studentima jugoistočne Evrope. U ovom takmičenju, koje organizuje WUS Austria, što je valjda nevladina organizacija osnovana u Gracu 1983. godine, studenti se nadmeću u rešavanju određenih zadataka (case-ova), pri čemu su podeljeni u 4 kategorije: ICT (Informaciono-komunikacione tehnologija), Model Evropskog Saveta, Biznis i Prava. Zadatke zadaju sponzori takmičenja. BCC je organizovan u vidu niza polufinala, koja se odvijaju u svakoj zemlji ponaosob, a potom i finala, koje je uvek u Beču, i na koje dolaze pobednici sa lokalnih BCC-ova.

Ove godine sam po drugi put učestvovao na BCC-u. Prošle godine sam išao u Novi Sad na lokalno takmičenje i sa svojim timom osvojio drugo mesto, pri čemu je samo prvi tim išao u Beč. BCC u Novom Sadu prošle godine je bio odlično organizovan: takmičenje je bilo u hotelu Park sa celih 5 zvezdica, koji je naravno fantastičan. Zajedno sa kolegama Biljanom Dinić i Milošem Stanojevićem, radio sam na rešavanju case-a koji je zadao Comtrade, kao jedan od glavnih sponzora. Case je inače bio realan problem: Comtrade-u je bila potrebna nova proizvodna linija za računare, sa visokim stepenom skalabilnost. Možda vam zvuči totalno strano, ali i meni je tako zvučalo kada sam pročitao case! I verovatno se pitate koja su to znanja potrebna za rešavanja jednog ovakvog zadatka. Pa, samo dve stvari: istraživački duh (čitaj - dobro baratanje Google-om) i dobro prezenterske sposobnosti, jer se rešenje zadatka prezentuje trima sudijama, i to na engleskom. Naravno, biti student elektronike se podrazumeva. :)

U svakom slučaju, prošle godine smo osvojili timski drugo mesto, i kao nagradu dobili mp3 plejere. Ove godine sam rešio da povučem što je moguće više ljudi iz Niša, i stoga napisao jedan "paljevinski" post na forumu EESTEC-a. I, uspeo sam da zaintrigiram ljude, što je rezultovalo time da nas četvoro ide iz Niša, pri čemu je trebalo da krene još dva momka, ali su odustala zbog ličnih obaveza.

Ove godine, takmičenje je bilo individualnog tipa, i prva dva mesta su imala osiguran put u Beč. Zadatak je opet davao Comtrade, i ovaj put on se sastojao u tome da se konceptualno (znači, bez programiranja) razvije online sistem za odabir računara, i to za laike. To znači, da korisnik koji se ne razume u računare, dobije 10 pitanja na sajtu, naravno, laičkih, odgovori na njih, i dobije preporuku koji računar da kupi. Kako je case izgledao, možete videti ovde.

Na tom takmičenju, uspeo sam da osvojim treće mesto, što naravno nije bilo dovoljno za odlazak u Beč. Kako sam ipak otišao, saznaćete u narednoj epizodi, kada će biti i malo sličica...

Нема коментара: